A A A

Nieuws

Hoe snel wordt u geholpen

Een overzicht van de aanmeldwachttijd en behandelwachttijd.

Lees meer

Uw mening telt

Wij horen graag van u wat we al goed doen of wat nog beter kan. 

Lees meer

Hulp nodig voor uw kind?

Maakt u zich zorgen over de psychische gezondheid of het gedrag van uw kind?

Lees meer

Cliënt waardeert GGZ Delfland goed


Uit het tevredenheidsonderzoek dat jaarlijks onder cliënten van GGZ Delfland wordt uitgevoerd, blijkt dat cliënten de zorg in de Generalistische Basis GGZ waarderen met een 8,6 op een schaal van 10. Het gaat hierbij om mensen die kortdurende zorg ontvangen voor bijvoorbeeld depressie, angst of een andere relatief lichte psychische klacht. Deze zorg biedt GGZ Delfland aan onder de naam Grip Delfland.

De onderdelen ‘bejegening’ – bijvoorbeeld of een behandelaar dingen op een begrijpelijke manier uit legt - en ‘vervulling hulpwensen’ – bijvoorbeeld of de behandeling volgens de cliënt de juiste aanpak is - worden het hoogst gewaardeerd. Maar ook de ‘keuzemogelijkheden’ worden door cliënten van GGZ Delfland hoger gewaardeerd dan landelijk gemiddeld. Iris Bandhoe, lid Raad van Bestuur en psychiater: “We spannen ons dagelijks in om onze cliënten de beste zorg te bieden. De wens en behoefte van onze cliënten zijn daarbij het uitgangspunt. Samen met hen kijken we wat de beste behandelmethode is. Het is fijn om te zien dat dan ook juist op deze onderdelen cliënten zeer tevreden zijn.”

Ook de netto promotor score (nps) is met 35,3 heel goed. Op de vraag ‘Hoe waarschijnlijk is het dat u GGZ Delfland bij anderen aanbeveelt?’ gaf 47% van de ondervraagden een 9 of 10 als antwoord. Nps is een methode om de loyaliteit van de cliënt te meten door het stellen van één vraag waarop met een score van 0 (helemaal niet) tot 10 (helemaal wel aangegeven) gescoord kan worden. Door het percentage promotors (score 9 of 10) te verminderen met het percentage criticasters (score 6 of lager) ontstaat de netto promotor score.

Ook onze Specialistische GGZ doet het goed met een waardering van 7,9. Ook hier worden de ‘bejegening’ en ‘vervulling hulpwensen’ het hoogst gewaardeerd. De netto promotor score is hier 17,3.


Informatie voor verwijzers

Informatie die voor verwijzers van toepassing is.

Lees meer

Informatiebladen

Alle informatie in PDF vorm.

Lees meer

Vacatures & Stages

Hier vindt u alle vacatures en stageplekken

Lees meer

Het Leerhuis

Het Leerhuis richt zich op opleiding, bij- en nascholing en onderzoek.

Lees meer