Wachttijden

Omdat de vraag naar psychische zorg groot is, zijn er wachtlijsten. We doen er alles aan om de wachttijden voor iedereen zo kort mogelijk te houden.

Soorten wachttijden

Er zijn twee soorten wachttijden:

  • aanmeldingswachttijd, en
  • behandelingswachttijd

Aanmeldingswachttijd

Nadat je bij ons bent aangemeld door je (huis)arts of medisch specialist maken wij zo snel mogelijk een afspraak met je voor een intakegesprek. Voor het intakegesprek bestaat een wachttijd. De wachttijd is niet afhankelijk van welke zorgverzekering je hebt en geldt voor behandelingen zonder opname.

Behandelingswachttijd

Na het intakegesprek zoeken wij de behandelaar die het beste bij jouw situatie past. Daarna kan de behandeling starten. Dit kan enkele weken in beslag nemen.

We doen er alles aan de wachttijden voor iedere cliënt zo kort mogelijk te houden. Daardoor kan het zijn dat je sneller wordt geholpen, maar er kunnen zich ook omstandigheden voordoen, waardoor de wachttijd een enkele keer oploopt.

Als je direct hulp nodig hebt, is uiteraard geen sprake van een wachttijd. Je (huis)arts kan je doorverwijzen naar onze Spoedeisende Hulp Psychiatrie.

Wachttijden basis ggz

De wachttijden zijn in weken en gebaseerd op de afgelopen twee maanden. Ze gelden voor alle stoornissen en zijn niet afhankelijk van de zorgverzekeraar waarbij je verzekerd bent.

Publicatiedatum: 4 december 2018

Plaats

Locatie

Aanmeldingswachttijd in weken

Behandelingswachttijd in weken

Bergschenhoek De Klaver 31
Bleiswijk Dorpsstraat 31
Delft De Draeck 42
Den Haag De Reef 32
Leiden Kanterstraat 22
Naaldwijk Verhagenplein 3 2
Rotterdam Franciscus Gasthuis 42
Maassluis Zuidvliet 31
Schiedam De Stadhouder 82
Franciscus Vlietland42
SpijkenisseP.J. Bliekstraat40

Wachttijden specialistische ggz

De wachttijden voor onze specialistische geestelijke gezondheidszorg worden per locatie per stoornis weergegeven. Kijk hier voor het overzicht.


Wachtlijstbemiddeling

Als je de wachttijd te lang vindt, kun je contact opnemen met ons intern bemiddelingsbureau om de mogelijkheden voor wachtlijstbemiddeling of de inzet van tijdelijke alternatieve zorg te bespreken. Ons intern bemiddelingsbureau is tijdens kantooruren bereikbaar op het nummer 010 246 38 48. Ook kun je altijd contact opnemen met je eigen zorgverzekeraar en vragen of je zorgverzekeraar kan helpen met wachtlijstbemiddeling.

Alvast zelf beginnen

Na je aanmelding bij GGZ Delfland ontvang je een brief met de uitnodiging voor het intakegesprek. In die brief staat ook een link naar online zelfhulpmodules, die je kunt volgen. Er zijn onder meer trainingen voor mensen met slaapproblemen, depressie, angst en alcoholverslaving. Zo kun je alvast zelf aan de slag met je klachten.

Was dit artikel nuttig?


Aantal gebruikers wat dit nuttig vond: 76 van 91

Ik heb nu hulp nodig!