Wanneer kunnen wij je hulp bieden

Wachttijden

Jonger dan 18 jaar, klik dan hier

In de tabellen hieronder vind je de actuele wachttijd. Het is de gemiddelde wachttijd in dagen per locatie tot aan de intake, gemeten op het moment van publicatie. Iedere maand publiceren we een nieuw overzicht. Dit is ook het overzicht dat de verwijzer ziet in Zorgdomein.

Het is een gemiddeld aantal dagen. Dat betekent dat je in werkelijkheid soms langer moet wachten op jouw intake.


Wachttijden basis ggz

Plaats Locatie Gemiddeld aantal dagen tot intake
Delft Delft 142
Lansingerland, Bergschenhoek De Klaver 59
Ypenburg De Reef 110
Naaldwijk Stokdijkkade 122
Schiedam De Stadhouder 120
Spijkenisse Spijkenisse 90
Hellevoetsluis Hellevoetsluis 244


Publicatiedatum: 6 februari 2024


Wachttijden specialistische ggz

Plaats Locatie Gemiddeld aantal dagen tot intake
Delft De Barones (Volwassenen) 370
  De Barones (Ouderen) 148
Lansingerland, Bergschenhoek De Klaver (Volwassenen) 365
  De Klaver (Ouderen) 42
Ypenburg De Reef (Volwassenen) 370
  De Reef (Ouderen) 42
Naaldwijk Stokdijkkade (Volwassenen) 151
  Stokdijkkade (Ouderen) 49
Schiedam De Stadhouder (Volwassenen) 230
  De Stadhouder (Ouderen) 122
Rijnmond Expertiseteam Bipolaire stoornis 91
Spijkenisse Spijkenisse (Volwassenen) 244
  Spijkenisse (Ouderen) 244


Publicatiedatum: 6 februari 2024

Maandelijks leveren we de zogenaamde retrospectieve wachttijden aan bij de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa). Anders dan de actuele wachttijden, zijn de retrospectieve wachttijden gebaseerd op het verleden. Het gaat dan om de gemiddelde wachttijd per locatie en per stoornis van de afgelopen twee maanden. Bekijk hier de retrospectieve wachttijden 

Alvast zelf beginnen

In de tijd dat je moet wachten, kun je zelf al aan de slag met online hulp. Als we van jouw verwijzer ook je e-mailadres hebben ontvangen, krijg je van ons per e-mail inloggegevens voor e-health. Daar vind je online zelfmodules, die je kunt volgen. Er zijn onder meer trainingen voor mensen met slaapproblemen, depressie, angst en alcoholverslaving. Zo kun je alvast zelf aan de slag met je klachten.

Ga naar e-health 

Wachtlijstbemiddeling 

Wachtlijstbemiddeling GGZ Delfland

Als je de wachttijd te lang vindt, kun je contact opnemen met ons intern bemiddelingsbureau om de mogelijkheden voor wachtlijstbemiddeling of de inzet van tijdelijke alternatieve zorg te bespreken. Ons interne bemiddelingsbureau is tijdens kantooruren bereikbaar op het nummer 06 83 27 10 96 of via wachtlijstbemiddeling@ggz-delfland.nl. 

 

Wachtlijstbemiddeling zorgverzekeraars

Je kunt ook altijd contact opnemen met je eigen zorgverzekeraar en vragen of je zorgverzekeraar kan helpen met wachtlijstbemiddeling. Hieronder lees je hoe je per zorgverzekeraar contact op kunt nemen.

ASR 
Je kunt tijdens kantooruren bellen met zorgadviseurs van ASR via 030 257 22 22 (Zorgverzekering Ik kies zelf van a.s.r.) of via 030 699 79 30 (Zorgverzekering a.s.r.). 

Aevitae (Eucare) 
Je kunt tijdens kantooruren contact opnemen met de klantenservice via 088 353 57 63 of een aanvraagformulier zorgbemiddeling invullen via website.

CZ
Je kunt tijdens kantooruren contact opnemen met het zorgteam van CZ via 013 594 91 10 of een aanvraagformulier wachtlijstbemiddeling invullen via de website. 

DSW
Je kunt contact opnemen met de klantenservice van DSW via 010 246 64 66 of wachtlijstadvies aanvragen via ‘mijn DSW’.

Menzis
Je kunt op werkdagen tussen 09.00 en 12.30 uur bellen voor zorgadvies via 088 222 40 42 of neem contact op met de huisarts.

VGZ
Je kunt op werkdagen tussen 09.00 uur en 13.00 uur contact opnemen met zorgadviseurs van VGZ via 088 13 131 16 11 of een contactformulier invullen via de website.

ONVZ
Je kunt tijdens kantooruren contact opnemen met een zorgconsulent van ONVZ via 0800 022 14 50. Bekijk meer informatie over wachtlijstbemiddeling op de website.

Salland (voorheen Eno)
Je kunt tijdens kantooruren contact opnemen met de zorgadvieslijn via 0570 68 74 70 of het aanvraagformulier zorgbemiddeling invullen via de website.

Zilveren Kruis
Je kunt tijdens kantooruren bellen met een zorgcoach van het Zilveren Kruis via 071 364 02 80. Lees meer informatie over wachtlijstbemiddeling op de website

Zorg & Zekerheid
Je kunt tijdens kantooruren bellen naar 071 582 58 28 of het aanvraagformulier wachtlijsbemiddeling invullen via de website van Zorg & Zekerheid.

 

Veelgestelde vragen