Wanneer kunnen wij je hulp bieden

Wachttijden

Jonger dan 18 jaar, klik dan hier

In de tabellen hieronder vind je de actuele wachttijd. Het is de gemiddelde wachttijd in dagen per locatie tot aan de intake, gemeten op het moment van publicatie. Iedere maand publiceren we een nieuw overzicht. Dit is ook het overzicht dat de verwijzer ziet in Zorgdomein.

Het is een gemiddeld aantal dagen. Dat betekent dat je in werkelijkheid soms langer moet wachten op jouw intake.


Wachttijden basis ggz

Plaats Locatie Gemiddeld aantal dagen tot intake
Delft Delft 30
Lansingerland, Bergschenhoek De Klaver 89
Ypenburg De Reef 118
Naaldwijk Stokdijkkade 142
Schiedam De Stadhouder 150
Spijkenisse Spijkenisse 90
Hellevoetsluis Hellevoetsluis 244


Publicatiedatum: 11 juni 2024


Wachttijden specialistische ggz

Plaats Locatie Gemiddeld aantal dagen tot intake
Delft De Barones (Volwassenen) 370
  De Barones (Ouderen) 177
Lansingerland, Bergschenhoek De Klaver (Volwassenen) 365
  De Klaver (Ouderen) 42
Ypenburg De Reef (Volwassenen) 370
  De Reef (Ouderen) 180
Naaldwijk Stokdijkkade (Volwassenen) 126
  Stokdijkkade (Ouderen) 95
Schiedam De Stadhouder (Volwassenen) 210
  De Stadhouder (Ouderen) 58
Rijnmond Expertiseteam Bipolaire stoornis 91
Spijkenisse Spijkenisse (Volwassenen) 244
  Spijkenisse (Ouderen) 244


Publicatiedatum: 6 mei 2024

Maandelijks leveren we de zogenaamde retrospectieve wachttijden aan bij de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa). Anders dan de actuele wachttijden, zijn de retrospectieve wachttijden gebaseerd op het verleden. Het gaat dan om de gemiddelde wachttijd per locatie en per stoornis van de afgelopen twee maanden. Bekijk hier de retrospectieve wachttijden.

Alvast zelf beginnen

In de tijd dat je moet wachten, kun je zelf al aan de slag met online hulp. Als we van jouw verwijzer ook je e-mailadres hebben ontvangen, krijg je van ons per e-mail inloggegevens voor e-health. Daar vind je online zelfmodules, die je kunt volgen. Er zijn onder meer trainingen voor mensen met slaapproblemen, depressie, angst en alcoholverslaving. Zo kun je alvast zelf aan de slag met je klachten.

Ga naar e-health 

Wachtlijstbemiddeling 

Wachtlijstbemiddeling GGZ Delfland

Als je de wachttijd te lang vindt, kun je contact opnemen met ons intern bemiddelingsbureau om de mogelijkheden voor wachtlijstbemiddeling of de inzet van tijdelijke alternatieve zorg te bespreken. Ons interne bemiddelingsbureau is tijdens kantooruren bereikbaar op het nummer 06 83 27 10 96 of via wachtlijstbemiddeling@ggz-delfland.nl. 

 

Wachtlijstbemiddeling zorgverzekeraars

Je kunt ook altijd contact opnemen met je eigen zorgverzekeraar en vragen of je zorgverzekeraar kan helpen met wachtlijstbemiddeling. Hieronder lees je hoe je per zorgverzekeraar contact op kunt nemen.

Anderzorg
Je kunt contact opnemen met Anderzorg via 088 222 44 22 of kijk voor meer informatie op de website.

ASR 
Je kunt tijdens kantooruren bellen met zorgadviseurs van ASR via 030 257 22 22 (Zorgverzekering Ik kies zelf van a.s.r.) of via 030 699 79 30 (Zorgverzekering a.s.r.). 

Aevitae (Eucare) 
Je kunt tijdens kantooruren contact opnemen met de klantenservice via 088 353 57 63 of een aanvraagformulier zorgbemiddeling invullen via website.

AZVZ
Je kunt contact opnemen met het Team Zorgadvies en Bemiddeling via 071 582 58 28 of vul het aanvraagformulier in op de website. 

CZ en CZ Direct
Je kunt tijdens kantooruren contact opnemen met het zorgteam van CZ via 013 594 91 10 of een aanvraagformulier wachtlijstbemiddeling invullen via de website. 

De Christelijke Zorgverzekeraar
Je kunt contact opnemen met een zorgcoach via 071 308 38 89. Voor meer informatie over wachtlijstbemiddeling ga naar de website.

De Friesland
Je kunt contact opnemen met de wachtlijstcoördinator via 058 291 33 00 op maandag tot en met vrijdag tussen 08.30 en 17.00 uur of vul het aanvraagformulier op de website in.

DSW
Je kunt contact opnemen met de klantenservice van DSW via 010 246 64 66 of wachtlijstadvies aanvragen.

FBTO
Je kunt bellen met een van de collega’s van FBTO Zorgbemiddeling via 058 297 74 56 van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 17.00 uur. Voor meer informatie over wachtlijstbemiddeling ga naar de website.

Hema
Je kunt contact opnemen met een zorgadviseur via 088 222 43 21. Voor meer informatie over wachttijden bij zorgaanbieders ga naar de website.

Interpolis
Je kunt contact opnemen met een zorgcoach via 071 364 02 80 op werkdagen van 08.00 tot 18.00 uur. Voor meer informatie ga naar de website.

In Twente zorgverzekeraar
Je kunt contact opnemen met de klantenservice van in Twente via 053  574 83 48 of wachtlijstadvies aanvragen.  

IZA
Je kunt contact opnemen met zorgadviseurs van IZA via 088 131 16 13 van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 en 13.00 uur of een aanvraagformulier invullen via de website.

IZZ Zorgverzekering
Je kunt contact opnemen tijdens werkdagen van 09.00 t/m 13.00 uur met IZZ Zorgverzekering via 088 131 16 12  of een aanvraagformulier invullen via de website.

Just
Je kunt contact opnemen met het Zorgteam via 013 594 91 10. Voor meer informatie over wachtlijstbemiddeling ga naar de website

Menzis en Studenten goed verzekerd
Je kunt op werkdagen tussen 09.00 en 12.30 uur bellen voor zorgadvies via 088 222 40 42 of neem contact op met de huisarts.

Nationale Nederlanden
Je kunt contact opnemen met een zorgadviseur via 013 593 82 25. Voor meer informatie over wachtlijstbemiddeling ga naar de website.

ONVZ
Je kunt tijdens kantooruren contact opnemen met een zorgconsulent van ONVZ via 0800 022 14 50. Bekijk meer informatie over wachtlijstbemiddeling op de website.

Ohra
Je kunt contact opnemen met het Zorgteam via 013 593 80 02 of vul een van de aanvraagformulieren in waarop je wachtlijstbemiddeling betrekking heeft. 

Salland (voorheen Eno)
Je kunt tijdens kantooruren contact opnemen met de zorgadvieslijn via 0570 68 74 70 of het aanvraagformulier zorgbemiddeling invullen via de website.

Stad Holland
Je kunt contact opnemen met de klantenservice van Stad Holland via 010 246 64 80 of wachtlijstadvies aanvragen

UMC Zorgverzekering
Je kunt contact opnemen tijdens werkdagen van 09.00 t/m 13.00 uur met UMC Zorgverzekering via 088 131 16 16 of een formulier invullen via de website. 

Univé
Bel voor wachtlijstbemiddeling de Persoonlijke Zorggids op 088 131 16 17 op werkdagen van 09.00 tot 13.00 uur. Voor meer informatie over wachtlijstbemiddeling ga naar de website

VGZ
Je kunt op werkdagen tussen 09.00 uur en 13.00 uur contact opnemen met zorgadviseurs van VGZ via 088 131 16 11 of een contactformulier invullen via de website.

VGZ Bewuzt
Je kunt contact opnemen met zorgadviseurs van VGZ Bewuzt via 088 131 01 39 of een aanvraagformulier invullen via de website.

Vink Vink
Informatie over wachtlijstbemiddeling lees je op de website. Heb je hierover vragen, stel die dan via de chat.

VvAA
Je kunt contact opnemen via de website en kiezen voor contact online, via de VvAA app of via de chat.

Zekur
Je kunt contact opnemen met adviseurs van Zekur via 088 131 16 18 op werkdagen van 09.00 tot 12.00 uur of een aanvraagformulier invullen via de website.

Zilveren Kruis en Zilveren Kruis Zie Zo
Je kunt tijdens kantooruren bellen met een zorgcoach van het Zilveren Kruis via 071 364 02 80. Lees meer informatie over wachtlijstbemiddeling op de website. 

Zorg & Zekerheid
Je kunt tijdens kantooruren bellen naar 071 582 58 28 of het aanvraagformulier wachtlijsbemiddeling invullen.

 

Veelgestelde vragen